Wednesday, March 14, 2012

Lagu Lagu Prajab


MARS PRAJAB

selamat datang peserta prajab
telah lama aku rindukan kamu
bertahun tahun bercerai mata
kini kita telah berjumpa pula

dengarlah suara gegap gempita
mengiringi derap langkah para peserta
hilangkan rindu pada ibumu
selamat datang di diklat srondol

diklat srondol yang takkan kulupa
tempat kita berlatih bersama
siang malam selalu di tempa
tuk menjadi PNS yang jaya

itulah semboyan para peserta
menjadi abdi negara yang jaya

jayalah jayalah sasana widya praja
jayalah jayalah para peserta semua
dengarlah dengarlah suara membahana
jayalah bersama republik Indonesia

SELAMAT TINGGAL KEKASIHKU

Selamat tinggal kekasihku
aku pergi takkan lama
hanya tiga minggu saja
aku pergi kan kembali..

owaeyo,.. owaeyo.. owaeyo waeyo eya eyo..

mau makan harus antri salah dikit serong kiri..

aduhai pengasuhku alangkah jeli matamu
ku cinta padamu I LOVE YOU

KAPAL SELAM

Kapal selam tengkinya bocor
timbul tenggelam di diklat srondol .. he!
Kapal selam tengkinya bocor
timbul tenggelam di diklat srondol .. he!

buat apa susah hati.. (susah hatiii)
buat apa sedih hati.. (sedih hatii)
PNS tak pernah bersedih
apa guna keluh kesah

Hitam putih pakaiannya (pakaiannyaa)
keren keren pesertanya (pesertanyaa)
tak kalah juga pengasuhnya
mari kita bergembira..

RAMBATE

Rambate ratahayu tarik tambang (regedek!)
Disini aku jadi tambah hitam (hu ha!)
Andaikan aku burung aku akan terbang
Tiga minggu lagi aku pulang (rasido!)
Aku tahan sakit sakit tidak masuk rumah sakit
Aku tahan menderita walaupun hati sengsara
Walaupun aku ditempa hatiku tetap gembira
Gembira gembira selamanya
Owaeyo..

YEL PRAJAB

Siapa kita?? (Peserta Prajab!!)
Siapa kita?? (Peserta Prajab!!)
Peserta prajab?? (Luar biasaaa!!)
Prajaab, pasti jaya, pasti jaya, pasti jaya, hu ha!
Prajaab, pasti jaya, pasti jaya, pasti jaya, hu ha!
Prajab Prajab Prajab, Prajab Prajab Prajab,
Jossss!!

MARS ANGKATAN 6 (BANYAK BANYAK MAKAN)

Sebelum kita apel dek, kita baris dahulu
Menjaga ketertiban dek, jangan ngobrol melulu..
Yang tinggi di depan yang pendek di belakang
Jangan senggol senggolan
Berbaris yang benar, jangan smsan, hape masuk kantongan..
Sebelum kita makan dek, kita apel dahulu
Menjaga ketertiban dek, untuk kesuksesanmu
Banyak banyak makan, jangan ada sisa
Makan jangan bersuara
Banyak banyak makan, jangan ada sisa
Makan jangan bersuara

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...